Informace SVS

Tisková zpráva SVS – Kontrol prodeje vánočních kaprů loni přibylo, závad bylo méně

Státní veterinární správy v závěru loňského roku tak jako každoročně kontrolovala pouliční prodejce vánočních kaprů po celé České republice. Kontrolou prošlo přes 900 prodejních míst, což představuje zhruba o 200 více než před rokem.

Informace SVS – Program tlumení salmonel – interval odběru vzorků v reprodukčních chovech

Vážená paní, vážený pane,

v rámci programu tlumení salmonel v reprodukčních chovech kura domácího nedochází od 1. 1. 2018 ke změně ve frekvenci odběru vzorků u rodičovských hejn ve snáškovém období.

Tisková zpráva SVS – SVS vyhlásí nová opatření kvůli africkému moru prasat na Zlínsku

Státní veterinární správa (SVS) vyhlásí nová opatření v souvislosti s výskytem afrického moru prasat v okrese Zlín. V reakci na nález sedmi kusů uhynulých divokých prasat mimo oblast ohraničenou pachovými a elektrickými ohradníky nařídí obcím v celém Zlínském kraji provedení soupisu malochovů domácích prasat.

Tisková zpráva SVS – Ke konci roku končí monitoring Aujeszkyho choroby u divokých prasat

Státní veterinární správa (SVS) upozorňuje, že k 31. 12. 2017 končí na území České republiky monitoring výskytu Aujeszkyho choroby u ulovených divokých prasat.

Tisková zpráva SVS – Vánoční kapři se letos budou v ČR prodávat na více než 2500 místech

Veterinární inspektoři Státní veterinární správy (SVS) budou letos podobně jako v předchozích letech kontrolovat pouliční prodejce vánočních kaprů. Ti do pondělí  18. prosince nahlásili v rámci celé ČR více než 2500 prodejních míst, což je zhruba o 300 více než v loňském roce.

Tisková zpráva SVS – Tři rozsáhlé kontrolní akce nezjistily zbytky pesticidů v produktech z českých chovů

Státní veterinární správa (SVS) letos postupně uskutečnila tři rozsáhlé kontrolní akce zaměřené na používání látek užívaných v chovech hospodářských zvířat proti hmyzu včetně vnějších parazitů.

Tisková zpráva SVS – Rusko částečně uvolnilo dovoz prasat a vepřových produktů z EU

Ruská federace informovala členské státy Evropské unie, že obnovuje možnost dovozu plemenných prasat, genetického materiálu a vepřových produktů z celé EU včetně České republiky.

Tisková zpráva SVS – Hlášení prodejních míst s vánočními kapry bude letos probíhat výhradně elektronicky

Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i tradiční pouliční prodej kaprů. Na to, aby proběhl odpovídajícím způsobem, dohlédnou i letos úřední veterinární lékaři Státní veterinární správy (SVS).

Tisková zpráva SVS – Slanina od slovenského výrobce obsahovala listerie

Do českých obchodů se dostala zásilka 230 kilogramů chlazené slaniny od slovenského výrobce obsahující baktérii  Listeria monocytogenes. Státní veterinární správa (SVS) obdržela informaci o přítomnosti kontaminovaného výrobku na našem trhu ze Slovenska prostřednictvím systému rychlého varování RASFF.

Tisková zpráva SVS – Na Písecku byla potvrzena Aujeszkyho choroba u uhynulého loveckého psa

Na Písecku byla v tomto týdnu potvrzena Aujeszkyho choroba u uhynulého loveckého psa. Pes se s největší pravděpodobností nakazil od divočáka, s nimž přišel do kontaktu během lovu.