Poradna

Zvolená kategorie: Kočky
Zobrazit všechny kategorie

Zobrazuji stranu 1 z 85 (záznamy 1 až 5 z celkových 423)

Vážení návštěvníci poradny, vážení tazatelé,

účelem této poradny je prvotní odpověď na Váš dotaz, snaha orientovat Vás v popsaném problému. Většina onemocnění nelze – bohužel – vyřešit jednoduše e-mailem nebo telefonem. V žádném případě neslouží tato poradna k hodnocení práce veterinárních lékařů, k ověřování diagnóz či znalostí toho kterého veterinárního pracoviště a není v žádném konkurenčním vztahu k poskytovatelům veterinární péče. Tyto webové stránky jsou nekomerční a nemohou nahradit konzultaci u Vašeho veterinárního lékaře. Nežádejte, prosím, abychom vám doporučili nějaký veterinární léčivý přípravek, krmivo, či dietu pod obchodním názvem toho kterého výrobce. Rovněž tak nepožadujte doporučení konkrétního veterinárního lékaře, nebo veterinárního pracoviště.

Z výše uvedených důvodů si vás dovolujeme upozornit, že dotazy, které budou komerčně hodnotící, či návodné, jakož i dotazy, které budou ať už v pozitivním, či negativním smyslu uvádět jména a adresy konkrétních veterinárních lékařů, či klinik, případně budou obsahovat vulgární výrazy nebudou zveřejňovány.

Děkujeme za pochopení

Odeslat dotaz
  • Monika Balcarová
    2018-08-16 18:05:09
    81.200.60.129

Dobrý den, poprosím o Váš názor ohledně dva měsíce prošlé vakcíny Purevax RCPCh FeLV, kterou včera absolvoval můj sibiřský kocourek (4 roky). Data expirace jsem si všimla až doma a mám velké obavy z reakce organismu. Mám se bát, že se u něho může projevit jedna z nemocí, nebo naopak,,že nebude vůbec chráněný? Očkujeme vždy po roce a teď přes léto je kocourek i na zahradě u lesa, kde je spousta zvěře. Zbývající průběh roku ven nechodí, jen doma. Předem Vám děkuji za odpověď.

S pozdravem Balcarová

Vážená paní Balcarová,

u prošlé vakcíny již nikdo nemůže garantovat její účinnost, tedy že bude kocourek dostatečně chráněn. Pokud byl dosud pravidelně přeočkováván po roce, jak uvádíte, měl by být stále chráněn s ohledem právě na tu předchozí vakcinaci, takže pokud se na chalupě nepotkává s nevakcinovanými kočkami nebo se nepohybuje v místech, kde se pohybují i jiné kočky, tak je riziko nákazy poměrně nízké. Od jiných druhů zvířat mu z hlediska infekcí s výjimkou vztekliny nic nehrozí. Problém je ovšem v nastavení délky dostatečné imunity u FeLV složky, FeLV je u koček s přístupem ven zapotřebí přeočkovávat pravidelně po roce a nelze v tomto případě odhadnout, zda bude i po této prošlé dávce imunita dostatečná a za rok bude stačit znovu přeočkovat, nebo zda vakcína imunitní odpověď nevyvolá a pak by se kocourek musel příští rok očkovat dvěma dávkami FeLV. Ostatní složky vakcíny bych se nebála přeočkovat znovu až příští rok jen jednou dávkou, vzhledem k tomu, že zbytek roku bude kocourek opět doma.

S pozdravem

MVDr. Mgr. Kateřina Horáčková, MANZCVS (Feline Medicine)

• Hlušičková
    2018-08-05 19:03:07
    185.57.228.2

Dobrý den mám venkovní kotě staré tři měsíce a jeho matka je zakrslá kotě už od mala zrychleně a škubavě dýchá a když je v klidu tak chrčí a tak poslední měsíc se občas tak minutu dáví a hodně zhublo ale má nafouklé břicho. Poslední týden jenom polehává a často usíná i v sedě, moc nejí. Má rozšířené zorničky a klepe se nevím co by mu mohlo být ale za jakoukoli odpověď moc děkuji Hlušičková.

Dobrý den,

je nutné neprodleně navštívit veterinárního lékaře. Diagnostiku nelze provádět po internetu. Děkuji za pochopení.

• Miloslava Langrová
    2018-06-18 10:38:41
    109.81.181.194

Dobrý den. Chci se zeptat, zda již existuje lék na FIP u koček. Doslechla jsem se, že někdo používá VetIMMUNEPI (polyprenyl immunostimulant), ale ten je pouze na podporu imunity, není to lék na FIP. Předem děkuji za odpověď. Langrová

Vážená paní Langrová,

VetImmune PI je skutečně jen imunostimulant, nejedná se o léčbu FIP jako takovou. V současné době bohužel neexistuje lék, který by FIP zcela vyléčil. V USA proběhla v posledních dvou letech první studie zkoumající novou možnost léčby (jde o inhibitor 3C-like proteázy) se slibnými výsledky přímo u koček postižených vlhkou formou FIP, zatím je ale na optimismus příliš brzy, protože se jednalo jen o pilotní studii na malém počtu koček a potenciální lék zatím nebyl uveden do praxe ani tam.

• Irena
    2018-04-05 08:13:25
    213.192.60.91

Dobrý den, mám prosbu. Máme doma perského kocourka - 3 roky. Kolem pusinky se mu začly dělat takové černé strupy, ale teď se u to dělá více. Má to kolem očí, nosánku a pořád si to drbe. Co s tím mohu dělat? Moc děkuji za odpověď. Ptáčková

Dobrý den,
    s problémem je zapotřebí navštívit Vašeho veterinárního lékaře, který určí příčinu a dle toho i léčbu.

• Jana Lyckova
    2018-02-13 15:19:14
    217.196.220.161

Dobrý den, kočka 8 let ani po týdenních návštěvách veteriny nežere, diagnostikován zapal plic, ale ten je už vyléčen antibiotiky. (Byla na rtg, sonu, infuzích, vyšetření krve - vše negativní) To vše minuly týden. Teď má už jen rýmu, chodí, ale 4 dny nežere. Jak mám do ní dostat aspoň nějaké jídlo? Zkoušela jsem ji dávat snad už vše. Děkuji

Vážená paní Lycková,

pokud jsem Váš text správně pochopila, kočka zatím ještě doléčená není (přítomnost "rýmy" pro mne není stav, kdy bych považovala kočku za vyléčenou) a k tomu již minimálně 4 dny nežere. Ptáte se na příjem krmiva - pokud kočka sama nechce žrát, lze jí krmivo "zchutnit" například ohřátím na cca 36°C, nabízet různé varianty (kapsičky, paštiky, granule, syrové maso - je to hodně o preferencích dané kočky), pokud ani toto nepomůže a kočka stále nechce přijímat krmivo, je pak nezbytný zásah veterinárního lékaře. Prakticky je v případech úplného nechutenství první volbou zavedení krmné sondy, v případech sníženého příjmu krmiva pak podání léků, které navozují zvýšení chuti k jídlu. V každém případě ale musí stav posoudit veterinární lékař, který také rozhodne, která varianta je pro danou kočku v danou chvíli optimální. Násilné dokrmování přes stříkačku přímo do tlamy kočky vhodné není, často může problém ještě zhoršit, protože kočka začne kontakt s majitelem odmítat a hrozí i riziko vdechnutí takto násilně podávaného krmiva.

Pokud stav trvá již 4 dny, je nutné jej řešit ihned, dlouhé hladovění u koček je pro ně rizikové.

Odeslat dotaz