VetInfo

Dovolená s kočkou, nebo bez?

Blíží se léto a čas dovolených a jako každý rok si majitelé domácích mazlíčků kladou otázku „Kam s ním?“ Vzít si jej s sebou na dovolenou, nebo ne?

Prezentace z jarního zasedání Visegrádu Vet Plus 2019

Zvířata ve válkách
Nevinné oběti lidské hlouposti a krutosti

Kočka není pes, aneb pozor na některá léčiva

Že není kočka malý pes, si pravidelně ověřují chovatelé, kteří vlastní kočku i psa. Nejen že je kočka jinak „mentálně naprogramovaná“, ale i její metabolismus funguje jinak než ten psí.

Smrtonosné klíště nebo smrtonosná kachna?

V poslední době se objevily v médiích zprávy o zabijáckém klíštěti, které hubí psy na potkání a komu je život milý, měl by prchat do bezpečí. Podle dramatických titulků vznikl dojem, že potká-li pes tohoto zákeřného členovce, zbude z něj jen vodítko, obojek a čip.

Klíšťata a prasata – rizika lesních vycházek nejen na jaře

Teplé a vlhké jarní počasí s sebou přináší nájezdy nepříjemných obyvatel lesa – klíšťat. Aby toho nebylo málo, rodí se bachyním selata, takže divoká prasata jsou v této době obzvláště agresivní.

Co čeká pejskaře v roce 2020?

Každý chovatel psa dnes ví, že očkování proti vzteklině je pro něj povinné. Tuto povinnost chovatelů zadává zákon o veterinární péči neboli veterinární zákon.

Otazníky kolem nálezu poraněného psa

Spoustu lidí se snaží vyřešit hádanku správného, ale především za každých okolností fungujícího postupu při nálezu poraněného psa či přímo při sražení cizího psa autem.

Noční můra řidičů – srážka se zvěří

Přemnožená černá, srnčí, daňčí či jiná spárkatá zvěř zvyšuje pravděpodobnost kolize automobilu a zvěře na pozemních komunikacích.

I na chovatelích záleží

V posledních letech se ve všech pádech skloňuje tzv. antimikrobiální rezistence, tedy odolnost bakterií, ale třeba i parazitů a plísní, na léčiva, která mají tyto organismy normálně hubit.

Lesní zvěř si v zimě nerada hraje na honěnou

Zimní období je pro lesní zvěř vždy velkou zátěží a nelehkým obdobím. Zásoby energie z teplých období roku se pomalu spotřebovávají a zvířata s nimi musejí hospodařit opatrně.