VetInfo

Důležité upozornění pro chovatele!

“Kliente, zavolej si na Komoru veterinárních lékařů, oni Ti to tam přepíšou?”

Ano, tak nějak by se dalo nazvat toto sdělení.

Povinnost registrace invazivních druhů – domácích mazlíčků a to konce roku 2022!

Registrujte domácí mazlíčky, pokud jde o invazní druh, které máte ve svém držení pro nekomerční účely!

Psincový kašel

S létem, které se chýlí ke konci a pozvolna tento rok spěje ke svému podzimnímu času, bychom Vás chtěli upozornit na nákazu, která není “nová”, ale majitelé pejsků vždy “vyděsí”.

Tiskové prohlášení KVL ČR ze dne 7.9.2022

Vzhledem k dotazům, týkajícím se k ošetření labutě neveterinářem, poskytuje Komora veterinárních lékařů ČR následující tiskové prohlášení:

Pozor na spadlé ovoce !!!

S koncem léta a s dozrávajícím ovocem na zahradách a v sadech by měli jako každý rok zpozornět zejména chovatelé ovcí, koz a i skotu, kteří je chovají právě na pastvinách pod ovocnými stromy.

Centrální evidence psů v novele veterinárního zákona

Poslanecká sněmovna nyní v červenci schválila novelu veterinárního zákona, která řeší – mimo jiné – otázku povinné registrace psů v centrální evidenci.

Pozor na přehřátí zvířat v autech

S nástupem vysokých teplot je nutné být více obezřetný při ponechání zvířat v zaparkovaných autech a to i na krátkou dobu.

Nemoci přenášené klíšťaty

Klíšťata představují pro naše domácí miláčky možný zdroj různých infekčních onemocnění a parazitóz.

Myiáza – když nám malé přežvýkavce napadnou larvy much

Myiáza – napadení kůže a dalších částí a struktur těla zvířat larvami much.

Jarní měsíce a život včelstva

Jarními měsíci, mezi které patří duben s aprílovými výkyvy počasí je vnímán co do činnosti včelaře i včelstva jako velmi náročný měsíc.