VetInfo

Chystá se soumrak pohotovostí?

V poslední době se množí jak houby po dešti zprávy o ukončování provozu mnohých pohotovostních pracovišť, které zajišťovaly veterinární péči v nočních hodinách či o státních svátcích.

Kontrolujte razítka!

Komora veterinárních lékařů se v posledních letech stále častěji potýká s falšováním razítek veterinárních lékařů.

Je čip nutné zaevidovat?

V souvislosti s blížící se novelou veterinárního zákona a související povinností mít za účelem platnosti vakcinace proti vzteklině zvíře nezaměnitelně označené, se množí dotazy na nutnost čip zaevidovat do databáze.

Psincový kašel: podzimní strašák

V listopadu se v populaci psů zvýšeně vyskytuje infekční laryngotracheitida, neboli psincový kašel. Jde o zánět hrtanu a průdušnice vyvolávaný více typy bakterií i virů.

Máme se bát čipování psů?

S novou legislativou dochází od 1. ledna 2020 ke změně podmínek platnosti očkování proti vzteklině: od tohoto data bude na očkování pohlíženo jako na platné pouze v případě, že pes bude nezaměnitelně označen – buďto čipem či tetováním, ale pouze v případě, že bylo toto tetování provedeno před 3. červencem 2011.

Svalovec opět na scéně

Státní veterinární správa uvedla, že po půl roce se v ČR opět objevil parazit svalovec stočený. Byl zjištěn u divočáka, neboť maso prasat se povinně na výskyt tohoto parazita vyšetřuje.

Pasové záludnosti

O potřebě tzv. petpasu, čili dokladu totožnosti zvířete, chovatelé psů, koček a fretek před cestou na dovolenou většinou dobře vědí.

Z dovolené se zvířetem si můžeme přivést i nepříjemný suvenýr

Nemálo chovatelů bere s sebou na dovolenou i své psy, popřípadě kočky. Typickou destinací je pro české turisty Chorvatsko, ale i Itálie, Řecko, Španělsko, Baleáry a další. Jižní a teplé krajiny však nepřinášejí pouze radost z koupání, usrkávání Piňa Colady a slunění na pláži.

Úžeh a úpal opět útočí

Horké letní počasí s sebou přináší zvýšené nebezpečí úžehu a úpalu nejen u lidí, ale i u zvířat, především u psů. Jen krátké osvěžení těchto pojmů: úžeh je přehřátí organismu, které vzniká delším pobytem na přímém slunci (třeba na pláži);

Dovolená s kočkou, nebo bez?

Blíží se léto a čas dovolených a jako každý rok si majitelé domácích mazlíčků kladou otázku „Kam s ním?“ Vzít si jej s sebou na dovolenou, nebo ne?