VetInfo

Myslel jsem, že s tím máte zkušenosti

Běžný telefonát do veterinární praxe:

„Dobrý den. Mám doma andulku a ona je teď posledních asi pět dní načepýřená, nejí a minimálně pije. Nevíte, co by to mohlo být?

Pozor na kvetoucí trávy

Současné období je velmi rizikové ohledně trávních osin. Osina je de facto trávní semeno obalené v ochranném obalu, které se říká pleva nebo plucha. Co je ale dobré pro semínko trávy, není dobré pro zvukovod psa.

Veterináři se cítí „uraženi“

Veterinární lékaři se s koronaviry potýkají u zvířat již desítky let. Stejně jako humánní medicína, která koronavirus dobře zná a zná i epidemie vyvolané právě koronavirem (MERS, SARS), existují také specifické zvířecí koronaviry.

Veterinář za frajera

Faerské ostrovy jsou souostroví v severním Atlantiku, zhruba na polovině cesty z Britských ostrovů na Island. Jde o autonomní území Dánska s přibližně 61 tisíci obyvateli.

Rozhovor na TV Zemědělec: Veterinární lékaři v době koronaviru

Odkud se ta mrcha vzala?

Jak už to tak bývá, existují vědecké i nevědecké, ba přímo konspirační teorie původu nového koronaviru.

Začněme druhou skupinou: První konspirační verze říká, že virus je původem z výzkumné laboratoře z čínského Wu-chanu, ve které byl vyvinut jako biologická zbraň a asi omylem unikl.

Pandemie COVID-19: Informace pro chovatele

Vážení chovatelé, Za stávající situace není možné zachovat rozsah veterinární péče na všech pracovištích v plném rozsahu, protože bychom tak připustili […]

Informace SVS k možnému přenosu koronaviru prostřednictvím zvířat a potravin

V souvislosti s aktuální pandemií onemocnění novým koronavirem (COVID-19) se objevují dotazy na možné šíření viru zvířaty či prostřednictvím potravin.

Nový koronavirus v otázkách a odpovědích: pro veterinární lékaře a chovatele

Jak můžu ochránit sám sebe a svůj personál na pracovišti?

Co jste možná chtěli vědět o koronaviru a báli jste se zeptat

Koronavirus je z rodiny virů, v jejichž okolí je bílkovinný obal připomínající korunku. Infekce koronavirem se označuje jako koronaviróza a jde o onemocnění popsané u lidí i zvířat.